En Krona Mer är Boomerangs långsiktiga insamling till ideella ändamål. Projektet innebär att man avrundar sina priser en krona uppåt, och dessa pengar sedan går oavkortat till utvalda organisationers arbete. För hösten 2012 har Boomerang valt att gå in som partner till Briggen Tre Kronor och "Initiativet Hållbara Hav" som fokuserar på insatser, samverkan och dialog för att förbättra miljön i Östersjön.
Boomerang är ett svenskt varumärke grundat 1976 och finns idag med egna butiker och hos återförsäljare i fem länder.
Ända sedan starten har skärgården, havet, naturen och det eviga kretsloppet varit en viktig inspirationskälla för varumärket. Man satsar på hållbar konsumtion genom kvalitet före kvantitet och en tidlös design som gör att plaggen är aktuella över tid.
Företagets filosofi runt hållbarhet bevisas genom konceptet Boomerangeffekten där gamla plagg och resttyger tas tillvara för att återvinnas, återanvändas eller uppvinnas.
Andra inlägg
- Testblogg
- Status – Hur mår Östersjön idag? (måndag 4 juli klockan 10:00 - 11:00)
- Går det att köpa en giftfri vardag? Om kemikaliesmart upphandling (måndag 4 juli klockan 11:30 - 13:00)
- Recept för en hållbar upphandling av läkemedel (måndag 4 juli klockan 13:30 - 14:30)
- Kan Sverige ta ledartröjan i arbetet för ett EU-förbud mot mikroplast i kroppsvårdsprodukter? (tisdag 5 juli klockan 10:00-11:00)
- Östersjön om 20 år (tisdag 5 juli kl 12:30-13:30)
- Vårt framtida hav – Östersjön som ett varmare, sötare och surare hav. Hur agerar vi? (tisdag 5 juli kl 14:00-14:45)
- Östersjön kan inte försäkras! (tisdag 5 juli klockan 15-15.45)
- Hur ska framtidens makthavare rädda Östersjön? (onsdag 6 juli klockan 13.00-14.00)
- Fem kronor för en plastkasse - Vad händer? (onsdag 6 juli kl 15:15-16:30)